GameNerds
Menu
SOCIAL:
Filed under: EA SPORTS FC, Nieuws

FIFA 17 gebruikt een nieuwe technologie voor betere AI van de CPU

FIFA 17 betere AI van de CPU | De release van FIFA 17 komt steeds dichterbij en daarmee komen we ook steeds meer te weten over de nieuwe features die EA Sports in de vernieuwde engine van de game heeft gestopt. Een nieuw actieve intelligentiesysteem moet zorgen voor slimmere teamgenoten, waardoor je een betere speler wordt.

EA Sports sprak met Sam Rivera, gameplay-hoofdproducer van FIFA 17, die uitlegt hoe het nieuwe actieve intelligentiesysteem in FIFA 17 werkt.

BEKIJK HIER NOG MEER FIFA 16 STATISTIEKEN EN HANDIGE VIDEO TUTORIALS:

FIFA 16: Snelste Spelers

FIFA 16: Sterkste Spelers

FIFA 16: 5 Star Skillers

FIFA 16: Beste Schot

FIFA 16: Beste Verdedigers

FIFA 16: Beste vrije trappen nemers 

FIFA 16: Leer de nieuwe skill-moves

FIFA 16: Hoe verdien je coins in FUT?

FIFA 17 betere AI van de CPU

Vertel eens wat er nieuw is aan het actieve intelligentiesysteem van FIFA 17.

Dit is mijn favoriete element. Vanaf de eerste minuut dat je FIFA 17 speelt, maakt dit een wezenlijk verschil. Het verschil dat je ziet is dat er veel meer en betere activiteit is van andere spelers op het veld. Je teamgenoten doen altijd iets om ruimte te creëren of schieten je te hulp. Ze begrijpen beter wat er gebeurt.

Hoe werkt het?

We hebben nieuwe technologie ontwikkeld die drie dingen begrijpt:

  1. De toekomst voorspellen en wat er zou kunnen gebeuren op welk moment dan ook tijdens een aanval.
  2. Begrijpen wanneer de dribbelaar gaat passen zodat teamgenoten op het juiste hun loopactie inzetten.
  3. Begrijpen en op waarde schatten van aanvalsruimte.

In het verleden zouden AI-spelers niet de ruimte in gaan als daar een verdediger stond. Nu bepaalt de opstelling van de defensieve lijn in hoeverre de speler de ruimte in loopt. Als er geen ruimte is, betekent dat niet dat een speler geen loopactie maakt, maar kijkt hij naar andere opties om een opening voor een pass te creëren.

Maar als er geen duidelijke mogelijkheid is om te passen, proberen de AI-bestuurde spelers de verdedigers te verwarren of komen ze dichterbij om een passmogelijkheid te creëren. Zo kan de speler met de bal toch passen en lijdt hij geen balverlies.

Tijdens het spelen zie je ondersteuning als je het nodig hebt. Als je aanvallende loopacties nodig hebt, zijn die opties er ook.

Even iets anders, wat is er gebeurd met de AI van de CPU? Wat kunnen spelers verwachten als ze in FIFA 17 tegen de computer spelen?

We hebben veel aandacht besteed aan het moeilijkheidsniveau van de CPU, omdat we willen dat iedereen een leuke ervaring heeft in alle speltypes tegen de CPU, zoals het speltype Carrière of Aftrap. Naast het finetunen van het verschil tussen de verschillende instellingen van het moeilijkheidsniveau, hebben we het zo aangepast dat de AI niet bovenop de bal blijft zitten. We hoorden dat fans dat ze niet blij waren dat de CPU te lang balbezit hield, de bal terug bleef passen en op de bal zat. Nu speelt de CPU directer en komt de speler meer aan de bal. Als de speler meer aan de bal is, beleeft hij er meer plezier aan.

Verder hebben we aan de AI van de CPU gesleuteld om voor meer verschillende speelstijlen te zorgen, zowel in de aanval als de verdediging, op basis van de eigenschappen van het team. FIFA 17 betere AI van de CPU

Px187NDIzNzQ5MC0zLTEwNjcxMDk3NDY=

BRON: https://www.easports.com

 
>
MENU