FIFA 17 The Journey | Voor het eerst bevat FIFA 17 een story-mode en het nieuwe speltype heet ‘The Journey’. In deze modus kruip je, zowel op als buiten het veld, in de huid van Alex Hunter en deze jonge man is dé rijzende ster van de Premier League!
Alex is een 17-jarige jongen en zijn roots liggen in de Londense buurt Clapham. Alex is geen onbekende in de voetbalwereld, want zijn grootvader is de Engelse legende Jim Hunter (20 doelpunten in het seizoen 1966-1967), en daarmee draagt Alex een achternaam die de nodige verwachtingen met zich meebrengt.
-
CHECK HIER NOG MEER FIFA 17 STATISTIEKEN:
- DE BESTE VERDEDIGERS IN FIFA 17
- DIT ZIJN DE SNELSTE SPELERS IN FIFA 17
- BESTE DRIBBELAARS IN FIFA 17
- 5 STAR SKILLERS IN FIFA 17
- DIT ZIJN DE BESTE SPELERS IN FIFA 17
- DIT ZIJN DE 10 BESTE VRIJE-TRAPNEMERS IN FIFA 17
- DIT ZIJN DE BESTE DOELPUNTENMAKERS IN FIFA 17
- DE 10 BESTE SPELMAKERS IN FIFA 17
De Journey is in samenwerking met Premier League sterren zoals Harry Kane, Eden Hazard en Anthony Martial tot stand gebracht. In The Journey kun je ervoor kiezen om te spelen bij elke club in het seizoen 2016/17, speel je voor de beste managers ter wereld en speel je samen met een aantal van de beste spelers in de wereld van het voetbal.
- Klik hier voor een lading aan FIFA 17 screenshots
- Lees hier alles over FIFA 17
- Check hier de vernieuwde spelhervattingen in FIFA 17
- De Frostbite Engine zorgt voor nieuwe fysieke manier van spelen
- Nieuw intelligentiesysteem zorgt slimmere medespelers
- EA SPORTS is nu de officiële videogamepartner van de Juventus
Hoe dan ook, EA Sports heeft een interview met Creative Director Mat Prior gepubliceerd zodat we meer te weten komen over hoe ‘The Journey’ gemaakt is.
FIFA 17 The Journey interview:
Waarom een verhaalspeltype voor FIFA 17 ontwikkelen?
Het is een kant van het voetbal die we nooit eerder hebben kunnen laten zien. We wilden het al jaren doen: de speler de carrière van een profvoetballer echt laten beleven, zowel op als buiten het veld. We hebben een geweldige prestatie geleverd door voetbal met gameplay na te bootsen, maar tot dusver hebben we nooit een ‘kijkje achter de schermen’ gekregen en hebben we nooit tot leven gebracht wat er allemaal buiten het veld gebeurt. Die kant van de sport heeft de laatste jaren meer aandacht gekregen door social media en de talloze websites die aan de sport zijn gewijd. De fans kunnen 24/7 voetbal consumeren en mogen meekijken met het leven van een voetballer buiten de wedstrijden, wat eerder niet mogelijk was. Ik denk dat er nu veel interesse is in die kant van het voetbal. Het biedt een mooie kans om echt te vernieuwen in FIFA 17. Het is ook een speltype waarmee spelers de sport beter leren kennen en – net zo belangrijk – vertrouwd worden met de game. Door te spelen kun je de beginselen van FIFA en een aantal geavanceerde functionaliteiten leren. Als je als speler The Journey voltooit, levert dat niet alleen een geweldige ervaring op, maar ben je ook in staat om de game op een nog beter niveau te spelen.
Hoe lang duurde de ontwikkeling van The Journey?
We hebben hier lang over nagedacht en hebben meer dan twee jaar lang ideeën verzameld. We hebben het verhaal en alle eigenschappen uitgestippeld, daarna kwam een jaar geleden een groot deel van het team bijeen. De meeste mensen in het EA SPORTS FIFA-team hebben aan een jaarlijkse cyclus gewerkt. Er was dus een behoorlijke lange productie, maar tegelijkertijd geeft het proces ook veel voldoening.
FIFA 17 is de eerste in de serie die de Frostbite engine gebruikt. Hoe hielp het bij de ontwikkeling van The Journey?
Zonder Frostbite zou zo’n meeslepend verhaal niet mogelijk zijn. Het gaf ons de mogelijkheid om het verhaal te vertellen. We hebben onze engine gebouwd rondom het leveren van authentieke levensechte actie, zowel op als buiten het veld, maar de overstap naar Frostbite gaf ons de mogelijkheid en de benodigde gereedschappen om scènes en omgevingen te maken die nodig zijn voor zo’n soort speltype. De Frostbite engine heeft ons veel ongelooflijke games opgeleverd, waarvan veel titels een verhaalspeltype bevatten. Het was het perfecte middel om een verhaal in FIFA te verwerken.
Wat waren voor u en het team spannende onderdelen om aan te werken in het speltype?
Net als veel van mijn collega’s werk ik al vele jaren aan FIFA. Daarom was het voor ons erg spannend om iets heel nieuws en unieks te doen in de wereld van FIFA. We zijn allemaal gewend aan de geweldige spelers en stadions die we elk jaar creëren, maar nieuwe voetbalwerelden bouwen die nog nooit eerder voorkwamen in FIFA, met appartementen, vliegtuigen en hotelkamers was een interessante verandering. De personages ontwikkelen en casten was ook iets nieuws voor ons, omdat we normaal gesproken gewoon bestaande atleten namaken. Het was best wel een spannende verandering om fictieve personages te creëren, zowel visueel als qua persoonlijkheid en achtergrondverhaal.
De grote reis draait om het leven van Alex Hunter. Kunt u meer over hem vertellen?
Alex is een 17 jaar oude jongen van simpele komaf uit Clapham, een voorstad van London. Het voetbal zit in zijn bloed, hij is de kleinzoon van de Engelse legende Jim Hunter en de zoon van een voetballer wiens carrière vroegtijdig is beëindigd.
Wat maakt The Joourney authentiek in de voetbalsport?
Authenticiteit is altijd erg belangrijk in FIFA en zal dat altijd zijn. Met een verhaalspeltype moest er ook dezelfde authenticiteit op een heel andere manier komen. We hebben veel onderzoek gedaan en naar echte verhalen en ervaringen van spelers gekeken om The Journey vorm te geven. We spraken met ex-spelers en werkten met mensen voor wie voetbal alles is, zoals Tom Watt, die de autobiografie van David Beckham schreef.
In de latere fasen van de ontwikkeling hebben we The Journey ook voorgelegd aan een aantal jonge profvoetballers van dit moment, zoals Reece Oxford en Marcus Rashford. Dat gaf veel voldoening, alle feedback van die jongens ging over dat het echt aanvoelt en in veel gevallen hun eigen ervaringen weerspiegelde. Zo konden ze zich allemaal vinden in hoe ongelooflijk belangrijk de steun van familie is tijdens de hoogte- en dieptepunten van de profsport. Het was goed om die feedback uit de eerste hand te ontvangen en de bevestiging te krijgen dat we iets authentieks hadden gemaakt.
Wat hoopt u dat bijblijft als iemand begint te spelen en verder komt in het speltype?
Hopelijk voelen ze zich betrokken bij de personages en het verhaal, en vinden ze het echt belangrijk wat er met ze gebeurt. We hopen dat de spelers ook iets meekrijgen over een kant van het voetbal die je niet elke dag ziet. Daarnaast hopen we dat de nieuwe en casual spelers hierdoor warmlopen voor onze game en de sport.
Kent The Journey nog verrassingen waarvan u nu al een voorproefje wilt geven?
Dat zou pas iets zijn! Je zult het speltype moeten spelen om dat te zien, maar veel van wat er gebeurt ligt in handen van de speler: jouw beslissingen bepalen hoe de carrière van Alex zich ontwikkelt, waardoor de spelers de game op verschillende manieren ervaren. #nospoilers
Ik eet Fruitella voor mijn dagelijkse portie fruit en zit s’middags aan het ontbijt. Daarnaast doe ik mijn eigen stunts, smeer mijn eigen broodjes en maak mijn eigen lunch.