GameNerds
Menu
SOCIAL:
Filed under: Nieuws

Nintendo gaat gratis joy-cons repareren ongeacht garantie

Nintendo heeft overduidelijk geen zin in een rechtzaak betreft kapotte Joy-Cons en gaat daar op handelen door iedereen met een kapotte Joy-Con gratis service aan te bieden.

Nintendo geeft aan dat je te alle tijden je Joy-Con kan opsturen, ongeacht de status ervan. Ook als je over je garantie heen bent mag je je kapotte controller opsturen. Zelfs als je het bonnetje/aankoopbewijs niet meer hebt (wie bewaart die dingen nou) is er niks aan de hand.

Customers will no longer be requested to provide proof of purchase for Joy-Con repairs,” the internal customer service details say. “Additionally it is not necessary to confirm warranty status. If a customer requests a refund for a previously paid Joy-Con repair […] confirm the prior repair and then issue a refund.

Nintendo blijft stellig over het probleem en houd voet bij stuk dat er geen fout in de productie zit van de controllers. Ze zijn zich er van bewust en proberen natuurlijk Joy-Cons op de markt te brengen zonder problemen. Naar verwachting is het ook gewoon een een probleem dat voorkomt bij veelzijdig gebruik. Ik weet niet of jullie de Nintendo64 controller nog kunnen herrinneren.. Maar na een flink aantal potjes Mario Party was dat ook niet meer je-van-het.

Wat vinden jullie van het handelen van Nintendo in dit geval? Ik denk dat als ik dit had geweten dat ik alsnog zelf mijn controllers had laten repareren, gezien de oplossing minimaal was. Ik kan mijn controllers niet een maand missen gezien ik hem veel on-the-go gebruik. En hoe zal dat gaan met de nieuwe Nintendo Switch Lite modellen? Gezien de Joy-Cons niet meer los kunnen moet je je hele systeem opsturen… en dat is behoorlijk kut.

  • Pietje Taalneuk schreef:

    Tsja, misschien ben ik een mierenneuker, maar op sites waar het woord nerd in voor komt mag je wel aannemen dat de Nederlandse taal correct wordt gebruikt. Het is “te allen tijde” en niet “ten alle tijden”

  • >
    MENU