GameNerds
Menu
SOCIAL:
Filed under: Battlefield, Nieuws

Battlefield 1 gaat gebruik maken van microtransacties

Wees eens eerlijk, je had het stiekem toch al verwacht? EA heeft bekend gemaakt dat Battlefield 1 gebruik gaat maken van microtransacties en er worden vanzelfsprekend ook meerdere map packs uitgebracht. Dit is bevestigd door EA’s CEO Andrew Wilson.

Het is bekend dat er tegenwoordig veel geld wordt verdiend aan microtransacties en deze ingame-transacties bezorgen de uitgevers bakken met geld. De ene uitgever pakt het wat subtieler aan dan de ander, maar Actvision spant toch wel de kroon met die f*cking Cryptokeys! Hoe dan ook, EA heeft afgelopen jaar aan de Ultimate Team modes van FIFA, Madden en NHL maar liefst $650 miljoen verdient. Rockstar mag ook niet klagen met de ruim $500 miljoen aan extra inkomsten uit GTA Online. Of je er nou blij van wordt of niet, microtransacties is hét verdien model van deze tijd.

BF1-tank-rolling-in

Edward Wilson vertelde hoe EA van plan is om geld te verdienen door slim gebruik te maken van ‘extra inkomsten uit microtransacties’, zonder dat het spel aanvoelt als een ‘pay-to-win-model’:

”As relates to Battlefield 1 and extra monetization opportunity,” CEO Andrew Wilson says, “taking a step back, any time we think about extra monetization inside an experience, we really think about it on two vectors: One, are we able to provide value to the gamer, in terms of extending and enhancing their experience? And two, are we able to do that in a world where we give them choice? We never want to be in a place where there’s a belief that we are providing a pay to win mechanic inside of one of our games.”

EA gaat zowel macro-transacties(lees: map packs) en micro-transacties(lees: in-game items) in Battlefield 1 gebruiken om een ‘verbeterde ervaring’ (yeah right) voor de spelers aan te bieden. 

Given that in Battlefield 1, you will see both macro monetization opportunities from us like maps and large scale content, as well as micro monetization opportunities, smaller increments of gameplay, and then over time, what you will see from us is elements of gameplay that allow gamers to engage and drive, and extend and enhance their experience, much the way people do with FIFA Ultimate Team or Madden Ultimate Team today. We feel very confident in our ability to deliver that in a way that is deemed valuable by our player, and drives increased engagement over time with them.

Check hier de verschillende speciale edities van Battlefield 1, waarmee je onder andere al drie dagen voor de officiële release de game al kunt spelen!

Battlefield 1 is vanaf 21 oktober verkrijgbaar voor de PlayStation 4, Xbox One en PC.

Voor meer info check je www.battlefield.com

large.img

>
MENU