GameNerds | Get Smarter with Games
SOCIAL:
Filed under: FIFA, Nieuws

Online gameplay responsiveness wordt aangepakt in nieuwe FIFA 20 update

Er is heel veel commentaar vanuit de FIFA community over de connectiviteit en de gameplay responsiveness in FIFA 20 en het is eigenlijk ook onbegrijpelijk dat EA SPORTS dit nog steeds niet heeft opgelost, maar de uitgever beloofd dit nu ein-de-lijk aan te gaan pakken in de aankomende updates.

EA geeft als reden dat dit probleem nog niet is opgelost, omdat het een complex verhaal is en het niet met een quick fix is opgelost. Er worden veel grappen gemaakt over de ‘potato servers’ van Electronic Arts, maar een goede stabiele verbinding heeft natuurlijk te maken met meerdere factoren. Het type game dat je speelt, de verbinding die je zelf hebt, de provider waar je bent aangesloten, maar ook de locatie waar je je bevind. Kortom, online connectiviteit is een complexe verzameling van verschillende interacties en de oplossingen vereisen een zorgvuldige afweging.

”We’re working on optimizing the online FIFA experience daily as there isn’t one single quick fix to this challenge. Not for any game, and especially not for FIFA given its size and scale. This is our challenge and one we’re committed to improving for all of you. We have intentionally made the game more responsive over the years, which means that if you have a slower internet connection that you could see more stutters. We could artificially ‘smooth’ this out but that would result in greater delay for other players”

Hieronder vind je een klein overzicht waar EA SPORTS momenteel mee bezig is om te verbeteren in FIFA 20:

  • Button responsiveness: how quickly the game responds to your inputs.
    • Sometimes referred to as “input lag/delay”.
  • Input loss: when an input is performed correctly on a controller, but it is not reflected in-game.
    • Sometimes referred to as “buttons not registering”.
  • Game speed: when the online gameplay does not appear to be running at the expected speed.
    • Sometimes referred to as “playing on ice skates”, “game feels slow”, “playing in mud” or “players not getting enough traction”.
  • Temporary freezing: when the online gameplay freezes for any amount of time during a match.
    • Sometimes referred to as a “micro stutter”.

Sinds de lancering van FIFA 20 heeft EA al een nieuw datacenter toegevoegd en 8 extra datacenters verplaatst om het wereldwijde netwerk te optimaliseren, dat nu uit 15 locaties op 6 continenten bestaat. Ze zijn ook momenteel ook bezig met het onderzoeken waar het zinvol is om extra datacenters toe te voegen om de matchmaking-ervaring voor zoveel mogelijk spelers te verbeteren.

Wanneer alle problemen worden opgelost is nog niet te zeggen, maar ze zitten iedergeval niet stil zoals de meeste van jullie waarschijnlijk denken.

>