Nintendo Post E3 Event – The legend of Zelda: Links Awakening, Luigi’s Mansion 3 en meer

img
jul
01

Vorige week werden wij uitgenodigd om bij Nintendo de nieuwste games voor de Nintendo Switch te spelen die ook op de E3 2019 werden getoond. Eindelijk kon ik een aantal games spelen waar ik als echte GameNerd al enige tijd naar uitkijk. Wat dacht je van The legend of Zelda: Links Awakening, Luigi’s Mansion 3, Pokémon Sword/Shield en nog meer! 

Tijdens dit soort events is het altijd hartstikke druk. Je moet vaak lang wachten voordat je eindelijk aan de beurt bent om een game te spelen en geloof mij, wanneer je in een ruimte staat te wachten dat ruikt naar zwetende GameNerds wordt je niet vrolijk. Hoe dan ook, dit event was goed georganiseerd door Nintendo. We werden bij binnenkomst ontvangen met een hapje en een drankje en kregen we een exclusieve gameplay presentatie te zien van de game ASTRAL CHAIN, welke ontwikkeld wordt door PlatinumGames, exclusief voor de Nintendo Switch.

ASTRAL CHAIN

Tijdens deze exclusieve preview kregen we een mooi kijkje in de stad Ark. In Astral Chain werk je voor een politie eenheid genaamd Neuron. Als Neuron sta je een rank boven de normale politie eenheid, wat er voor zorgt dat de normale politie niet altijd even blij is om je te zien. Wat niet vreemd is, want als Neuron ben je echt de hogere macht. Jullie lossen alle zaken op, iedereen vraagt om Neuron. Als normale agent voel je je een beetje overbodig. Tijdens deze presentatie kregen we onder andere te zien hoe het detective element van de game werkt. Maar ook hoe de combat samen met je Legion is. Ik zal heel eerlijk met jullie zijn, het ziet er geweldig uit.

 

Hoe dan ook, ik was er helemaal klaar om een paar andere games van Nintendo te checken. De plek waar jouw inner kind leeft en al een sprongetje maak bij de realisatie. De realisatie dat je zo de nieuwste games mag uitproberen. Het is waar iedere gamer naar uit kijkt. Een voorproefje van wat er te komen staat. En voor diegene die hun hele leven al opgroeien met Nintendo. Is dit een heerlijke ervaring. Gelukkig had Nintendo een 15 minute play-regel ingevoerd waardoor je lekker snel aan de beurt was en niet lang hoefde te wachten tot je zelf de controller in handen hebt. Tijdens het wachten is het ook best vermakelijk om naar gezichtsuitdrukkingen van andere gamers te kijken , want man, wat kijken sommige gasten toch moeilijk! Anyways,, het kwartiertje game-time is perfect voor eventjes op te gaan in een bepaalde game, maar wanneer je er eenmaal lekker inzit is de tijd alweer voorbij en verlang je naar meer wanneer de demo is afgelopen.

The legend of Zelda: Links Awakening

Als ware Zelda-fanboy rende ik gillend als een te enthousiast schoolmeisje naar het eerste de beste systeem die ik kon vinden waar The legend of Zelda: Links Awakening op te spelen was. Ik kreeg 15 minuten de tijd om mij wegwijs te maken op het mysterieuze eiland Koholint. Zoals iedere GameNerd ondertussen al weet is Links Awakening een remake van de gelijknamige gameboy variant. De game is gelukkig volledig opnieuw opgebouwd en ziet er allereerst prachtig uit. Qua controls voelde alles super gestroomlijnd en smooth. Het is geen Breath of the Wild-game, maar dat is ook helemaal niet nodig. Helaas gingen mijn 15 minuten erg snel om. Ze zeggen toch ook altijd, wanneer je plezier hebt gaat de tijd sneller? Naar mijn idee heb ik daar maar 2 minuten gestaan. Wat een parel van een game!

 

Luigi’s Mansion 3

Bij de volgende stand kwamen we bij een enge duistere ruimte, vol met spinnenwebben en spooky vibes. Ik merkte al snel dat Luigi niet de enige angsthaas is hier. Het voelde dan ook als een ware contest met Luigi, overal zegt iedereen dat hij de grootste angsthaas is. Terwijl ik er heilig van overtuigd ben dat ik dat ben. Luigi en ik maken dan ook niet echt een goed duo, hoewel we samen toch best wat angsten konden overwinnen.Persoonlijk heb ik nooit de eerdere Luigi’s Mansion games gespeeld, dus deze ervaring was nieuw voor mij. Na een korte introductie hoe alles werkte was ik dan ook overtuigd dat we samen onze angsten konden overwinnen. Al met al denk ik dat wanneer je genoeg tijd met Luigi spendeert dit ook makkelijk te doen is. Echter vond ik de 15 minuten samen persoonlijk te kort. Luigi heeft vreselijk veel mogelijkheden in alles wat hij kan. Zo veel dat je soms nog wel is de weg kwijt kan raken in zijn doen en laten. De game ziet er werkelijk waar lekker griezelig uit, maar mooi in een Nintendo jasje. De controlls waren nog even wennen, maar desalniettemin hebben we de demo binnen de gegeven tijd kunnen uitspelen!

 

Pokémon Sword/Shield

In Pokémon Sword/Shield werden we gedropt in een water gym. Onduidelijk is of dit de eerste gym was, of de tweede etc. Wat wel duidelijk was, was het water..
Net als in eerdere Pokémon games zijn er gyms opgebouwd met puzzels! De ene uiteraard lastiger dan de ander. De water gym viel onder de categorie ‘lastiger’.
Los van het puzzelen waren er natuurlijk de Pokémon battles. Nieuw tijdens deze battles was dat je ontzettend veel informatie kreeg over alles wat er gebeurde. Je kon in detail bekijken wat de zwaktes waren van je tegenstander en jezelf. Je ziet perfect hoeveel damage je zelf gaat doen of juist niet etc. Ik vraag me af of Nintendo het nu niet te makkelijk maakt voor de spelers. Het lijkt er namelijk op dat je hand echt stevig wordt vastgehouden. Ik hoop niet dat er te hard in mijn hand wordt geknepen, want dat vind ik niet fijn… bovendien krijg ik er zweterige handjes van. Eenmaal bij de gym leader aangekomen kregen we voor het eerst de mogelijkheid de nieuwe ‘Dynamax’ functie te gebruiken.

We vochten tegen een water/rock type Pokémon, dus uiteraard kozen wij ervoor om onze gras starter Grookey te Dynamaxen. Persoonlijk vond ik het een erg grappig resultaat. Grookey was namelijk in een mum van tijd gigantisch, maar zijn audio, doen en laten. Was nog steeds erg schattig alsof het nogsteeds een klein aapje was. Zelf vond ik voor die keer zo’n Dynamax best vet. Maar ik ben een beetje huiverig dat het uiteindelijk gaat vervelen.. we gaan het zien wanneer het zover is in de volledige game.

 

Een tevreden gevoel

Los van deze drie geweldige titels waren er nog een hand vol toppers die we in de gaten gaan houden. Uiteraard was Mario Maker 2 aanwezig waar we zeker wel een goed uur hebben gespendeerd een vreselijk level te ontwikkelen. We hadden er zelf ook moeite mee dit uit te spelen..
Hollow Knight: Silksong bleek vreselijk lastig. Voor iemand die deel 1 kapot heeft gespeeld mocht ik naar deel 2 van de demo (het lastige deel) en man, werd ik daar mooi op mijn plek gezet. In de tijd die ik had was het mij dan ook niet gelukt om de demo uit te spelen. Mario & Sonic op de Olympische Spelen: Tokio 2020 Belooft weer een goeie dosis aan sport, allemaal ter voorbereiding op de toekomstige Olympische spelen.

De crew van Nintendo was zeer behulpzaam en vertelden je graag meer over het spel. Onder het genot van een hapje en een drankje krijg je het huiselijke gevoel waar iedereen zich comfortabel bij voelt, die je nodig hebt om lekker te gamen te zijn. Iedereen komt hier voor hetzelfde. We spelen met elkaar. We vinden ons weg in een andere wereld. Een plek om te ontsnappen, een plek om jezelf te verliezen. Maar boven alles, ontspanning en plezier!

Houd GameNerds in de gaten voor uitgebreid verslag van al deze games! In de aankomende dagen, weken, maanden komt er steeds meer informatie beschikbaar! Waarvan wij je natuurlijk als eerste op de hoogte brengen.

Comments

avatar

Gerelateerde berichten: