GameNerds
Menu
SOCIAL:
Filed under: Battlefield, Nieuws

DICE toont super vette live-demo van Battlefield V

DICE heeft een demonstratie gegeven van NVIDIA’s nieuwe RTX-technologie, die tijdens de persconferentie van NVIDIA werd aangekondigd met een ongelooflijke live-demo van Battlefield V op de pc, een van de eerste games die ontwikkeld wordt op het NVIDIA RTX-platform met real-time ray tracing als rendertechniek.

De Ray tracing techniek werd ook al gebruikt om levensechte werelden in films te pre-renderen, zorgt voor real-time rendering van cinematische kwaliteit in videogames. In Battlefield V kan DICE met NVIDIA RTX de manier imiteren waarop licht in het echt wordt gereflecteerd, waardoor reflecterende oppervlakken in elk level, op elke map en op elke plek in het spel realistischer worden weergegeven. Dit zorgt ervoor dat Battlefield V levendiger en dynamischer aanvoelt en geeft een realistischere ervaring waarbij spelers het gevoel krijgen dat de strijd in een radius van 360 graden plaatsvindt. Het gebruik van real-time ray tracing in Battlefield V wordt mogelijk gemaakt door de nieuwe GeForce RTX 20-serie GPU’s van NVIDIA.

“Het is voor ons als studio altijd belangrijk geweest om de concurrentie een stap voor te blijven terwijl we het grafische realisme in games proberen te verbeteren,” aldus Christian Holmquist, Technical Director bij DICE. “Met dit nieuwe NVIDIA RTX-platform zie je op het strijdveld meer details dan ooit: je herkent de flits van een vuurmond die wordt weerspiegeld door een wagen en de gedetailleerde reflectie van een verwoeste gevel in een plas water op de grond. Dingen in de omgeving voelen levensechter aan, en totale oorlog zal nooit meer hetzelfde zijn.”

Als onderdeel van deze samenwerking met NVIDIA worden zowel NVIDIA Ansel als Highlights geïntegreerd met Battlefield V voor GeForce pc-gamers. NVIDIA Highlights legt automatisch de grootste spelprestaties van een gamer op video vast. De functie is direct geïntegreerd in het spel en weet precies wanneer dat ene magische moment is aangebroken. Dit moment wordt automatisch opgenomen met NVIDIA ShadowPlay-technologie, waardoor je jouw Battlefield-momenten makkelijker kunt vastleggen.

Met NVIDIA Ansel, dat beschikbaar is in de singleplayer War Stories van Battlefield V, is het mogelijk om in-game momenten fotografisch vast te leggen. Gebruikers kunnen opnamen maken vanaf elke positie en deze aanpassen met nabewerkingsfilters, HDR-afbeeldingen vastleggen in high-fidelity formaten en hun screenshots met de wereld delen.

“We werken al vele jaren nauw samen met DICE, en we hebben vorig jaar lange tijd in hun team in Stockholm gezeten om deze visie tot leven te brengen,” aldus Tony Tamasi, Senior Vice President of Content and Technology bij NVIDIA. “Met NVIDIA RTX creëert DICE een revolutionair moment voor computergraphics in Battlefield V, omdat ray tracing al jarenlang in films wordt gebruikt en wordt beschouwd als de heilige graal voor real-time rendering in games.”

Battlefield V wordt op 19 oktober wereldwijd uitgebracht op de Xbox One, de PlayStation 4 en Origin for PC. Mensen die de Battlefield V Deluxe Edition op pre-orderen, krijgen drie dagen eerder toegang tot het volledige spel

>
MENU